ALUEMARKKINOINTIKIN ON JOUKKUELAJI

2

Työ etsii tekijäänsä -hankkeen tuottamat aluemarkkinointivideot pääsevät kesän aikana ”tositoimiin” Ruutu+ palvelussa.

Tervetuloa Super-Suomeen! aluemarkkinointivideo sekä sen lyhyemmät ”tiiserit” tullaan näkemään kesän aikana Ruutu+ palvelussa yhteensä viiden Vimpelin Vedon superpesisottelun yhteydessä. Ottelut striimataan suorana Ruutu+ palveluun ja jokainen lähetys tavoittaa kymmeniätuhansia silmäpareja ympäri Suomen. Ottelut mainosvideoineen jäävät palveluun näkyviin noin vuodeksi eteenpäin.

Ajatuksen tämän tyyppisestä markkinoinnista heitti ilmoille Vimpelin kunnanjohtaja Sam Leijonanmieli.

Maria Yli-Sikkilä

– Tunnustan etten itse lukeudu pesäpallon suurimpiin faneihin, mutta ymmärsin heti mikä näkyvyysarvo näillä lähetyksillä on, kertoo Työ etsii tekijäänsä -hankkeen projektipäällikkö Maria Yli-Sikkilä.

Yli-Sikkilä on erityisen iloinen siitä, että alueen markkinointia tehdään nykyisin rintarinnan samassa joukkueessa pelaten.

– Kun mennään yhdessä, näymme leveämmin. Otan aina hyvin mielelläni vastaan ideoita ja ajatuksia siitä, millä tavoin aluettamme saadaan nostettua entistä enemmän näkyville, Yli-Sikkilä jatkaa.

KATSO SUPER SUOMI – VIDEO TÄSTÄ JPTV-linkistä

Työ etsii tekijäänsä -hanke on seitsemän kunnan yhteinen Leader Aisaparin rahoittama aluemarkkinointihanke. Hankkeessa ovat mukana Alajärvi, Evijärvi, Kyyjärvi, Lappajärvi,  Perho, Soini ja Vimpeli. Hankkeen tarkoituksena on lisätä tietoisuutta alueiden vahvuuksista, palveluista, elinkeinoista ja erityisesti avoimista työpaikoista. Markkinointivideot ovat olleet yksi hankkeen aikana toteutettuja toimenpiteitä. Hanketta hallinnoi Järvi-Pohjanmaan Yrityspalvelu Oy (JPYP) ja sen projektipäällikkönä toimii Maria Yli-Sikkilä.


 

2 KOMMENTTIA

  1. Olen käynyt katsomassa YouTubesta noita Järvi-Pohjanmaan Yrityspalveluiden (JPYP) videoita, yhdessäkään yritysesittelyvideossa ei ole ääni kunnossa, haastatteluja varten tulee käyttää ulkoista mikrofonia eikä yrittää viiden metrin päästä kameran mikrofonilla.
    Muutenkin videot ovat laadultaankin kömpelöitä eivätkä anna kovinkaan ammattitaitoista kuvaa JPYP:stä. Kannattaisi panostaa videoiden laatuun tai jättää tekemättä kokonaan.

    Tuo Super-Suomi mainosvideo oli sinällään laadultaan ihan ammattitaitoinen, mutta oli videoon päässyt yhteen otokseen (01:08) amatöörimäinen rajausmoka kun videon yläreunaa peittää musta banneri joka häiritsee katsojaa. Ikävä kyllä tälläisellä videolla ei ole muuta arvoa kuin vuosikymmenten päästä on mukava katsoa millainen oli Järviseudun mainosvideo vuonna 2020, kunhan video vain saataisiin säilytettyä/arkistoitua myös jälkipolville. Jos mainosvideoita halutaan tehdä niiden pitäisi erottua joukosta ja olla räväkkiä.

    • Hei. Kiva että JPYP:n videot ovat herättäneet niin paljon mielenkiintoa, että olet käynyt katselemassa ne kaikki. Suurin osa youtubekanavalla olevista viedoista on toteuttanut ”Yritystoiminnan kehittäminen poikkeustilanteessa” -hanke. Videot ovat palvelleet tarkoitustaan niissä tilanteissa joihin niitä on kulloinkin käytetetty. JPYP:n henkilöstöstä kukaan ei ole ammatiltaan kuvaaja eikä videokuvaaja. Meidän osaaminen suuntautuu muualle.

      Jos olet alan ammattilainen ja sinulla on ideoita JPYP:n toiminta-alueen tai JPYP:n palveluiden markkinointiin videomuodossa, ole ihmeessä meihin yhteydessä. Ideoita otetaan mielellään vastaan! Voit myös lähettää referenssit omasta videotuotannostasi Työ etsii tekijäänsä -hankkeen projektipäällikölle. Yhteystietoni löytyvät JPYP:n kotisivuilta. Terveisin Maria Yli-Sikkilä, projektipäällikkö

JÄTÄ KOMMENTTI